• Personalvorsorgestiftung der Bellevue Group

    ZH
    active
    Check credit rating Timeline
    Check credit ratingCredit rating
    Register number: CH-020.7.000.341-0
    Sector: Operation of an pension fund

    Age of the company

    30 years

    Turnover in CHF

    PremiumPremium

    Capital in CHF

    Capital unknown

    Employees

    PremiumPremium

    Active brands

    0

    Reports for Personalvorsorgestiftung der Bellevue Group

    *displayed reports are examples
    preview

    Credit rating information

    Evaluation of credit rating with traffic light as risk indicator and other helpful data about the company.
    Find out more
    preview

    Economic information

    Comprehensive information about the economic situation of a company.
    Find out more
    preview

    Payment behaviour

    Assessment of the payment behaviour based on past invoices.
    Find out more
    preview

    Payment collection information

    Overview of current and past debt enforcement proceedings.
    Find out more
    preview

    Company dossier as PDF

    Contact information, changes in the company, turnover and employee figures, management, ownership, shareholding structure and other company data.
    Retrieve company dossier

    About Personalvorsorgestiftung der Bellevue Group

    • Personalvorsorgestiftung der Bellevue Group in Küsnacht ZH is a Foundation from the sector «Operation of an pension fund». Personalvorsorgestiftung der Bellevue Group is active.
    • The management of the organization Personalvorsorgestiftung der Bellevue Group consists of 6 persons. The foundation of the organization took place on 11.04.1995.
    • All modifications to the commercial register entry can be found under «Notifications». The most recent modification was made on 13.12.2021.
    • The organization is registered in the commercial register of the Canton of ZH under the UID CHE-109.740.517.

    Commercial register information

    Source: SOGC

    Sector

    Operation of an pension fund

    Purpose (Original language)

    Die Stiftung bezweckt die berufliche Vorsorge im Rahmen des BVG und seiner Ausführungsbestimmungen für die Arbeitnehmer der Firma und mit dieser wirtschaftlich oder finanziell eng verbundener Unternehmungen, sowie für deren Angehörige und Hinterlassenen gegen die wirtschaftlichen Folgen von Alter, Invalidität und Tod. Der Anschluss einer verbundenen Unternehmung erfolgt aufgrund einer schriftlichen Anschlussvereinbarung, die der Aufsichtsbehörde zur Kenntnis zu bringen ist. Die Stiftung kann über die gesetzlichen Mindestleistungen hinaus weitergehende Vorsorge betreiben, einschliesslich Unterstützungsleistungen in Notlagen, wie bei Krankheit, Unfall, Invalidität oder Arbeitslosigkeit. Der Stiftungsrat erlässt ein Reglement über die Leistungen, die Organisation, die Verwaltung und Finanzierung sowie über die Kontrolle der Stiftung. Er legt im Reglement das Verhältnis zu den Arbeitgebern, zu den Versicherten und zu den Anspruchsberechtigten fest. Das Reglement kann vom Stiftungsrat unter Wahrung der erworbenen Rechtsansprüche der Destinatäre geändert werden. Das Reglement und seine Änderungen sind der Aufsichtsbehörde einzureichen. Zur Erreichung ihres Zweckes kann die Stiftung Versicherungsverträge abschliessen oder in bestehende Verträge eintreten, wobei sie selbst Versicherungsnehmerin und Begünstigte sein muss.

    Customise the company purpose with just a few clicks.

    Auditor

    Source: SOGC

    Current auditor (1)
    Name City Since Until
    PricewaterhouseCoopers AG
    Zürich 08.03.2011

    Would you like to adjust the auditors? Click here.

    Other company names

    Source: SOGC

    Past and translated company names

    • Vorsorgestiftung der Bank am Bellevue
    Would you like to update the company name? Click here.

    Branches (0)

    Ownership structure

    No information on the ownership structure is known to us.

    Holdings

    No information on holdings is known to us.

    Newest SOGC notifications: Personalvorsorgestiftung der Bellevue Group

    The latest updates from the Swiss Official Gazette of Commerce (SOGC) are available in the original language of the source commercial register office only. View all notifications

    SOGC 211213/2021 - 13.12.2021
    Categories: Change in management

    Publication number: HR02-1005355305, Commercial Registry Office Zurich, (20)

    Personalvorsorgestiftung der Bellevue Group, in Küsnacht (ZH), CHE-109.740.517, Stiftung (SHAB Nr. 120 vom 24.06.2021, Publ. 1005226841).

    Eingetragene Personen neu oder mutierend:
    Bernasconi, Maurizio, von Riva San Vitale, in Aeugst am Albis, Mitglied des Stiftungsrates, mit Kollektivunterschrift zu zweien.

    SOGC 210624/2021 - 24.06.2021
    Categories: Change in management

    Publication number: HR02-1005226841, Commercial Registry Office Zurich, (20)

    Personalvorsorgestiftung der Bellevue Group, in Küsnacht (ZH), CHE-109.740.517, Stiftung (SHAB Nr. 211 vom 29.10.2020, Publ. 1005010458).

    Ausgeschiedene Personen und erloschene Unterschriften:
    Olsen, Birgitte, von Commugny, in Zürich, Vizepräsidentin des Stiftungsrates, mit Kollektivunterschrift zu zweien.

    Eingetragene Personen neu oder mutierend:
    Kubli, Oliver, von Zürich, in Meilen, Vizepräsident des Stiftungsrates, mit Kollektivunterschrift zu zweien [bisher: Mitglied des Stiftungsrates, mit Kollektivunterschrift zu zweien].

    SOGC 201029/2020 - 29.10.2020
    Categories: Change of company purpose

    Publication number: HR02-1005010458, Commercial Registry Office Zurich, (20)

    Personalvorsorgestiftung der Bellevue Group, in Küsnacht (ZH), CHE-109.740.517, Stiftung (SHAB Nr. 145 vom 29.07.2020, Publ. 1004947281).

    Urkundenänderung:
    04.08.2020.

    Zweck neu:
    Die Stiftung bezweckt die berufliche Vorsorge im Rahmen des BVG und seiner Ausführungsbestimmungen für die Arbeitnehmer der Firma und mit dieser wirtschaftlich oder finanziell eng verbundener Unternehmungen, sowie für deren Angehörige und Hinterlassenen gegen die wirtschaftlichen Folgen von Alter, Invalidität und Tod. Der Anschluss einer verbundenen Unternehmung erfolgt aufgrund einer schriftlichen Anschlussvereinbarung, die der Aufsichtsbehörde zur Kenntnis zu bringen ist. Die Stiftung kann über die gesetzlichen Mindestleistungen hinaus weitergehende Vorsorge betreiben, einschliesslich Unterstützungsleistungen in Notlagen, wie bei Krankheit, Unfall, Invalidität oder Arbeitslosigkeit. Der Stiftungsrat erlässt ein Reglement über die Leistungen, die Organisation, die Verwaltung und Finanzierung sowie über die Kontrolle der Stiftung. Er legt im Reglement das Verhältnis zu den Arbeitgebern, zu den Versicherten und zu den Anspruchsberechtigten fest. Das Reglement kann vom Stiftungsrat unter Wahrung der erworbenen Rechtsansprüche der Destinatäre geändert werden. Das Reglement und seine Änderungen sind der Aufsichtsbehörde einzureichen. Zur Erreichung ihres Zweckes kann die Stiftung Versicherungsverträge abschliessen oder in bestehende Verträge eintreten, wobei sie selbst Versicherungsnehmerin und Begünstigte sein muss.

    Hit list

    Here you will find a link from the management to a hit list of persons with the same name who are registered in the commercial register.

    Title
    Confirm