• LIFEdata.AI SA

    TI
    active
    Check credit rating Timeline
    Check credit ratingCredit rating
    Register number: CH-501.3.018.974-7
    Sector: Services regarding management consulting

    Registered since

    11 years

    Turnover in CHF

    PremiumPremium

    Capital in CHF

    1,6 Mio.

    Employees

    PremiumPremium

    Active brands

    0
    Via Massimiliano Magatti 1
    6900 Lugano
    Neighbourhood

    Reports for LIFEdata.AI SA

    *displayed reports are examples
    preview

    Credit rating information

    Evaluation of credit rating with traffic light as risk indicator and other helpful data about the company.
    Find out more
    preview

    Economic information

    Comprehensive information about the economic situation of a company.
    Find out more
    preview

    Payment behaviour

    Assessment of the payment behaviour based on past invoices.
    Find out more
    preview

    Payment collection information

    Overview of current and past debt enforcement proceedings.
    Find out more
    preview

    Company dossier as PDF

    Contact information, changes in the company, turnover and employee figures, management, ownership, shareholding structure and other company data.
    Retrieve company dossier

    About LIFEdata.AI SA

    • LIFEdata.AI SA is active in the industry «Services regarding management consulting» and is currently active. The legal headquarters are in Lugano.
    • The management consists of 2 persons. The company was entered in the trade register on the 20.06.2014.
    • The most recent commercial register change was made on 01.07.2025. You can find all changes under «Notifications».
    • The company is registered in the commercial register of the Canton of TI under the UID CHE-320.225.940.
    • Next to the company LIFEdata.AI SA there are 48 other active companies with an identical address. These include: BEAUTY MEDICAL CENTER SAGL, CardiocareSCA Sagl, COSPER SA.

    Commercial register information

    Source: SOGC

    Sector

    Services regarding management consulting

    Purpose (Original language)

    La società ha per scopo la consulenza strategica, a privati, imprese ed organizzazioni, in Svizzera ed all'estero, per le seguenti attività: 1) massimizzazione del valore d'impresa (Enterprise Value Optimization) - in particolare, in previsione di operazioni straordinarie, e con particolare riferimento a tutte le attività di abilitazione all'intelligenza artificiale, data governance e omnichannel data strategy, quali: l'ingegnerizzazione e l'ottimizzazione dei processi aziendali, di go-to-market e delle revenue operations; I'ideazione, la progettazione, lo sviluppo, l'acquisizione, la valorizzazione e la cessione di tecnologie, marchi, brevetti, modelli di business, contenuti e proprietà intellettuali in ogni settore; l'accompagnamento e la consulenza all'internazionalizzazione delle imprese e allo sviluppo di reti e partnership commerciali su scala globale; lo sviluppo diretto e/o in partnership di soluzioni tecnologiche proprie e/o di terzi - in particolare, per la monetizzazione dei dati e della conoscenza aziendale. 2) assistenza, compravendita e gestione strategica di beni alternativi, esclusa ogni attività relativa a mercati che richiedono regolamentazione e senza promozione al pubblico. 3) fusioni e acquisizioni societarie, pianificazione, protezione e valorizzazione patrimoniale, con particolare riferimento alle situazioni di pianificazione successoria e di ricambio generazionale. La società potrà acquistare partecipazioni in altre imprese in Svizzera e all'estero.

    Other company names

    Source: SOGC

    Past and translated company names

    • Suisse Life Science SA

    Branches (0)

    Ownership structure

    No information on the ownership structure is known to us.

    Holdings

    No information on holdings is known to us.

    Newest SOGC notifications: LIFEdata.AI SA

    The latest updates from the Swiss Official Gazette of Commerce (SOGC) are available in the original language of the source commercial register office only. View all notifications

    SOGC 250701/2025 - 01.07.2025
    Categories: Change of company purpose

    Publication number: HR02-1006371713, Commercial Registry Office Ticino, (501)

    LIFEdata.AI SA, in Lugano, CHE-320.225.940, società anonima (Nr. FUSC 111 del 12.06.2023, Pubbl. 1005766602).

    Statuti modificati:
    25.06.2025.

    Nuovo scopo:
    La società ha per scopo la consulenza strategica, a privati, imprese ed organizzazioni, in Svizzera ed all'estero, per le seguenti attività: 1) massimizzazione del valore d'impresa (Enterprise Value Optimization) - in particolare, in previsione di operazioni straordinarie, e con particolare riferimento a tutte le attività di abilitazione all'intelligenza artificiale, data governance e omnichannel data strategy.

    quali:
    l'ingegnerizzazione e l'ottimizzazione dei processi aziendali, di go-to-market e delle revenue operations;
    I'ideazione, la progettazione, lo sviluppo, l'acquisizione, la valorizzazione e la cessione di tecnologie, marchi, brevetti, modelli di business, contenuti e proprietà intellettuali in ogni settore;
    l'accompagnamento e la consulenza all'internazionalizzazione delle imprese e allo sviluppo di reti e partnership commerciali su scala globale;
    lo sviluppo diretto e/o in partnership di soluzioni tecnologiche proprie e/o di terzi - in particolare, per la monetizzazione dei dati e della conoscenza aziendale. 2) assistenza, compravendita e gestione strategica di beni alternativi, esclusa ogni attività relativa a mercati che richiedono regolamentazione e senza promozione al pubblico. 3) fusioni e acquisizioni societarie, pianificazione, protezione e valorizzazione patrimoniale, con particolare riferimento alle situazioni di pianificazione successoria e di ricambio generazionale. La società potrà acquistare partecipazioni in altre imprese in Svizzera e all'estero.

    SOGC 230612/2023 - 12.06.2023
    Categories: Change in management

    Publication number: HR02-1005766602, Commercial Registry Office Ticino, (501)

    LIFEdata.AI SA, in Lugano, CHE-320.225.940, società anonima (Nr. FUSC 150 del 05.08.2022, Pubbl. 1005536010).

    Nuove persone iscritte o modifiche:
    Esposito, Maurizio, cittadino italiano, in Vezia, presidente, con firma individuale [finora: in Cureglia].

    SOGC 220805/2022 - 05.08.2022
    Categories: Change in management

    Publication number: HR02-1005536010, Commercial Registry Office Ticino, (501)

    LIFEdata.AI SA, in Lugano, CHE-320.225.940, società anonima (Nr. FUSC 88 del 07.05.2021, Pubbl. 1005173809).

    Nuove persone iscritte o modifiche:
    Fogliadini, Omar, cittadino italiano, in Savosa, membro, con firma individuale [finora: in San Giljan (MT)].

    Hit list

    Here you will find a link from the management to a hit list of persons with the same name who are registered in the commercial register.

    Title
    Confirm